HTML

Rokkantroll a nappalimból

Jegyzetek arról, hogy hogyan próbálok meg egy nagylemeznyi hangfelvételt készíteni két hét szabi alatt.

Friss topikok

  • Cerkamatyi: Mondjuk ez a gitárszóló szerintem humoros. Főleg, ha hallanád úgy, hogy le vannak szedve az effekt... (2012.06.04. 13:31) 13 - 14
  • Foshabot fingó gringó: Matyikém, nekem becsszóra nagyon tetszik! (2012.05.31. 13:13) 11 - 12
  • bQdy: Új számot! Új számot! Új számot! :) (2012.05.17. 08:51) 9. nap
  • Foshabot fingó gringó: Na kérem szépen, megszakértettem többször is egymás után (és egymás előtt is, ha visszafelé nézzük... (2012.05.16. 10:06) És a hetedik napon...
  • turk: na! sikerült a terv! vége egy kalandnak - mondom most! regisztráltam. cerka! először is kösz, hog... (2012.05.11. 10:23) 3.nap

Címkék

Anselmo (1) black (1) cintányér (1) demo (1) demó (1) dob (2) DWS (1) ének (2) etalon (1) fantomtáp (1) géniusz (1) gitár (4) gitárszóló (1) guitar (1) guitarhero (1) hálószoba (1) hangmérnök (1) hangszerbolt (1) hangya (4) hangyacsapda (1) hero (1) Jézus (1) Jóisten (1) kábel (2) keverés (1) Lemmy (1) lyrics (1) magas (2) másnaposság (2) master (2) mély (1) metál (2) Metallica (1) mikrofon (4) Misfits (1) monitor (1) Orion (1) paladog (2) Pia (1) pia (3) plugin (1) processzor (1) Reepa (2) Samhain (1) sör (2) stúdió (1) színvonal (1) szöveg (1) tanulság (1) vége (1) világegyetem (1) Világmegváltás (1) VV (1) zenekar (1) Címkefelhő

Archívum

2. nap

Cerkamatyi 2012.05.08. 20:57

Ez is eltelt. Legalábbis a hálószoba black metál szempontjából. Szereztem kábelt. Kicsit rövid, majd át kell rendeznem a gépet, hogy másik helyiségben tudjak óbégatni, és ne hallatsszon be a ventillátor zúgása. Kicsit próbálgattam a szoftvert, egész jónak tűnik, de azért még vannak nagy homályok. Majd kérek telefonos, meg onlájn segítséget. Csináltam próbafelvételt is, de csak ilyen dünnyögés. Mindenestre van elképzelésem, hogy hogy lesz majd.

Jó, de akkor mégis mivel telt el a mai nap?

Hát ilyen tutorial olvasgatással főként. Illetve azzal, hogy kerestem kábelt a mikrofonhoz. A net szerint nem nagyon van hangszer üzlet Budán, én is csak egyet találtam, de az ilyen komolyzenei. Van egy csomó zongora, meg ilyesmi, de nincs mikrofonkábel. Meg az egész tele van baszva ilyen barokk díszletekkel. Egy másik bolt helyén meg videojáték szaküzlet van, és nem is rémlik nekik, hogy valaha lett volna ott hagszerbolt. Ilyen gitárhírós kamugitárt tudtak volna adni mondjuk... Meg azért csináltam próbafelvételt, de az csak annyira volt jó, hogy kiderüljön, hogy működik a mikrofon. Működik. Holnap szerintem már lesz valami éles is.

Hogyan tovább?

Holnap még egy-két releváns részt el kell olvasnom a leírásból, aztán elkezdem a krampácsolást. Elsőnek egy egyszerűt fogok megpróbálni, már két napja dudorászom a fejemben, és eszembe jutottak olyan részletek, amiket egyből elfelejtettem, miután kitaláltam valamikor réges-rég, szétcsapva hazafelé gyaloglás közben. Asszem csak a dobot fogom kézzel rajzolgatni (tehát a megfelelő helyre odalegózni az egyes hangmintákat), mert beatboxolni nem tudok elég jól. Legalábbis nem metált. Azért megnéznék egy Panterát beatbox-szal... Na. Meg még azt kell megfejtenem, hogy hogy kell jól széteffektezni mindent, mert ugye már régen is az volt a koncepció, hogy eljátszunk mindent jó szarul, aztán széteffektezzük. És akkor azt mindenki elhiszi. Most is ez lesz. Amúgy ma volt néhányszor olyan érzésem, hogy akár elég is lehet az idő. Meghúzgáltam a címeket, maradt 12 nóta, ebből már nem szeretnék kidobni semmit. A cink csak az, hogy azért bőven van olyan köztük, amit még normálisan meg kéne írni, mert kábé ott tart, hogy van egy refrén, meg egy verze, meg egy sor szöveg. Mondjuk van pár instrumentális cucc (ami ugye elég nagy képzavar ebben az esetben), azok könnyen mennek majd szerintem.

És mi van a hangyákkal?

Tök jól elvannak. Ki-be gangolnak a hangyacsapdából/ba és nem igazán tűnik úgy, mintha csak halványan is sejtenék, hogy nekik ettől tömegesen ki kéne purcanniuk. Kicsit sajnáltam is volna őket.

Van még valami hozzáfűznivalód?

Eredetileg volt, de már elfelejtettem. Még azon gondolkodtam, hogy Hogy legyenek a címek, meg ilyesmi. Az album címe mostmár marad a GGG666, de ha kéne neki alcím, akkor valami olyasmi lenne, hogy tracklist in my head, vagy hangok a fejemből. Na mindegy.

Címkék: metál black kábel hangya hálószoba hangszerbolt

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ggg666.blog.hu/api/trackback/id/tr744496941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Foshabot fingó gringó 2012.05.09. 09:39:57

Én a "szájkarate" címet adnám az albumnak, az alcíme meg az lenne: "az ember, aki dzsekit csen". Érted! :-D

Persze ez nyilván olcsó és sótlan szóvicc volna, ami Maksa Zoltán és Sas József fénykorát idéző tömény gagyisággal árnyékolná be az album valós mondanivalóját.

Más: azért a nyi-nyi-nyí metál, amit a kocsimban toltunk csilis csirkéért menet, azért méltó előszobája volt ennek a projektnek.

Megint más: Budán azért nincs hangszerbolt, mert ott mindenki kurva gazdag és van pénzük cédére meg hifi rendszerre, meg ájpödre.
süti beállítások módosítása