HTML

Rokkantroll a nappalimból

Jegyzetek arról, hogy hogyan próbálok meg egy nagylemeznyi hangfelvételt készíteni két hét szabi alatt.

Friss topikok

  • Cerkamatyi: Mondjuk ez a gitárszóló szerintem humoros. Főleg, ha hallanád úgy, hogy le vannak szedve az effekt... (2012.06.04. 13:31) 13 - 14
  • Foshabot fingó gringó: Matyikém, nekem becsszóra nagyon tetszik! (2012.05.31. 13:13) 11 - 12
  • bQdy: Új számot! Új számot! Új számot! :) (2012.05.17. 08:51) 9. nap
  • Foshabot fingó gringó: Na kérem szépen, megszakértettem többször is egymás után (és egymás előtt is, ha visszafelé nézzük... (2012.05.16. 10:06) És a hetedik napon...
  • turk: na! sikerült a terv! vége egy kalandnak - mondom most! regisztráltam. cerka! először is kösz, hog... (2012.05.11. 10:23) 3.nap

Címkék

Anselmo (1) black (1) cintányér (1) demó (1) demo (1) dob (2) DWS (1) ének (2) etalon (1) fantomtáp (1) géniusz (1) gitár (4) gitárszóló (1) guitar (1) guitarhero (1) hálószoba (1) hangmérnök (1) hangszerbolt (1) hangya (4) hangyacsapda (1) hero (1) Jézus (1) Jóisten (1) kábel (2) keverés (1) Lemmy (1) lyrics (1) magas (2) másnaposság (2) master (2) mély (1) metál (2) Metallica (1) mikrofon (4) Misfits (1) monitor (1) Orion (1) paladog (2) Pia (1) pia (3) plugin (1) processzor (1) Reepa (2) Samhain (1) sör (2) stúdió (1) színvonal (1) szöveg (1) tanulság (1) vége (1) világegyetem (1) Világmegváltás (1) VV (1) zenekar (1) Címkefelhő

Archívum

3.nap

Cerkamatyi 2012.05.09. 19:58

Még lehet, hogy nyomogatom kicsit, de sok változás nem várható, úgyhogy akár össze is foglalhatom. Rengeteg újdonságot tanultam, tök király. A mikrofon nem működik mégse, nemtom, hogy a vadiúj kábel szar-e, vagy mi van, mindegy. Majd megpróbálok szerezni egy másik zsinórt, aztán kipróbálom azzal. Maradt a fejmikrofon, de azért nem csüggedtem, toltam neki. És az is nagy segítség volt, hogy a mikrofonhoz kaptam ilyen csulafogó hálót, és így a prüszkölésem csak néhol zavarta be a dobimitációk felvételét. Főként a monitor bánta, le kellett törölnöm párszor. Meg az van, hogy ez a szar fejmikrofon a magas hangokra nem nagyon érzékeny, úgyhogy a cintányérokat eléggé gyengén sikerült reprodukálni. Meg úgy összességében kicsit halk a produkció, majd kitalálom, hogy segíthetek rajta. A hangyák töretlenül nyomatják.

És akkor végül is milyen eredményt tudok felmutatni?

Semmilyet. Még mindig. Megcsináltam egy fél dobtrekket az egyik instrumentális (aha, persze) szarhoz. De mondjuk ez már vehető inkább háromnegyednek, mert innentől copy-paste az egész, némi cicomázással itt-ott. Amúgy élveztem, meg minden, néhol tökre hasonló hangokat adok ki, mint amiket a gépi dobszerkók tartalmaznak. Mondjuk nem a cineknél. De csináltam egy olyan penge lábdob hangot, amit szerintem simán lehet használni bárhol. Szájjal. Amúgy a dobolásomat hallgatom, miközben ezt írom. Szerintem jó lesz ez. Fasznak mindig a sok eredmény! Kapja be mindenki. Ha az egész csak arra jó, hogy elbohóckodjak a szabim alatt, már bőven megérte.

És akkor most mi lesz?

Azt mondta egyszer régen egy hamgmérnök, hogy ha nagyon lehalkítod a dobot, akkor leginkább a lábcin, meg a kísérő kéne hogy legyen az, amit hallasz. na ez itt nem teljesül. Ezt ki kéne találni. Vagy majd a keverésnél nagyot alakítani. Nemtom menni fog-e. És akármennyire igyekszem, nem tudom, kikerülni a közhelyet, miszerint kutyaszarból nem lehet homokvárat építeni. Holnap össze kéne rakni ezt a nótát, ez amúgy is elég egyszerű, improvizatív kicsit, szóval nem kell szarakodni szöveg, vagy zeneírással. Aztán majd elválik, hogy mit tudok csinálni. Lehet, hogy a frankó mikrofon segítene, lehet, hogy az sem. Meg hát most miről beszélünk, könyörgöm? Itt ülök a nappalimban, és dzsüdzssögök egy mikrofonba. Mégis mit kéne produkálnom??? Nem csoda, ha tiszta olyan az egész, mint amikor a gyerekek GI-Joe-znak. PWWW! DZSSSS! SZTRZSSSS!!! Meg hasonlók.

Igen, igen, és?

Na, nincs és. Ez van. Majd ki kell találnom, hogy hogy teszek magas, meg mély hangokat az egészbe, mert azokat a mikrofon nem annyira veszi. Hiába sistergek. Remélem van erre is valami effekt. A hangyák meg továbbra is itt buliznak.

Címkék: kábel magas mikrofon hangya mély cintányér

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ggg666.blog.hu/api/trackback/id/tr424498955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Foshabot fingó gringó 2012.05.10. 13:55:52

Én hozzászólnék, de hát más meg nem.

Cerkamatyi 2012.05.10. 13:57:45

@Foshabot fingó gringó: Névtelen Utazó! Most ne zavarj, felvétel van, és miattad beprüntyögött az androidom.

Foshabot fingó gringó 2012.05.11. 08:38:24

Nem névtelen utazó vagyok, hanem Marcikéd.

bQdy 2012.05.11. 10:20:56

Remélem, annyira belejöttél a zenélésbe, hogy azért nincs 4. napi bejegyzés, vagy az éjszaka leszámoltak veled a hangyák. Lassan csinálhatnál egy blogot, amivel ösztönzöd magad a blogod írására is.

turk 2012.05.11. 10:23:03

na! sikerült a terv! vége egy kalandnak - mondom most! regisztráltam.

cerka! először is kösz, hogy szerepeltél a láb filmben (ld 1. nap) pulitzer-díjas alakítás volt! (vagy wurlitzer? annyi díj van má ;)

másodszor meg annyit akarok mondani, hogy ne nyomasszon a teljesítménykényszer, de azé már várom nagyon,h meghallgassak vmi nyersanyagot a produkcióból: kíváncsi vagyok mit hozol össze

a képregénnyel mi a szitu?
süti beállítások módosítása