HTML

Rokkantroll a nappalimból

Jegyzetek arról, hogy hogyan próbálok meg egy nagylemeznyi hangfelvételt készíteni két hét szabi alatt.

Friss topikok

  • Cerkamatyi: Mondjuk ez a gitárszóló szerintem humoros. Főleg, ha hallanád úgy, hogy le vannak szedve az effekt... (2012.06.04. 13:31) 13 - 14
  • Foshabot fingó gringó: Matyikém, nekem becsszóra nagyon tetszik! (2012.05.31. 13:13) 11 - 12
  • bQdy: Új számot! Új számot! Új számot! :) (2012.05.17. 08:51) 9. nap
  • Foshabot fingó gringó: Na kérem szépen, megszakértettem többször is egymás után (és egymás előtt is, ha visszafelé nézzük... (2012.05.16. 10:06) És a hetedik napon...
  • turk: na! sikerült a terv! vége egy kalandnak - mondom most! regisztráltam. cerka! először is kösz, hog... (2012.05.11. 10:23) 3.nap

Címkék

Anselmo (1) black (1) cintányér (1) demo (1) demó (1) dob (2) DWS (1) ének (2) etalon (1) fantomtáp (1) géniusz (1) gitár (4) gitárszóló (1) guitar (1) guitarhero (1) hálószoba (1) hangmérnök (1) hangszerbolt (1) hangya (4) hangyacsapda (1) hero (1) Jézus (1) Jóisten (1) kábel (2) keverés (1) Lemmy (1) lyrics (1) magas (2) másnaposság (2) master (2) mély (1) metál (2) Metallica (1) mikrofon (4) Misfits (1) monitor (1) Orion (1) paladog (2) pia (3) Pia (1) plugin (1) processzor (1) Reepa (2) Samhain (1) sör (2) stúdió (1) színvonal (1) szöveg (1) tanulság (1) vége (1) világegyetem (1) Világmegváltás (1) VV (1) zenekar (1) Címkefelhő

Archívum

4. nap (ami tegnap volt igazából)

Cerkamatyi 2012.05.11. 12:07

Felemás a dolog kicsit. Eleinte tökre felvidultam, mert úgy tűnt, hogy azért lehet sokat javítani a hangzáson a sok effekt segítségével, és ezen vigyorogtam kis ideig, őszintén szólva szarabbat vártam. Ugyanez a helyzet a basszussáv, és az első gitársáv esetében. Azon még többet vigyorogtam. Aztán kellett volna egy kifejezetten szóló szerű gitár szólam, és ott megakadtam, és akkor már nem is vigyorogtam annyira.

Lényeg?

Szóval megcsináltam a basszust, azon már csak azért is röhögtem, mert kábé annyi végig, mintha folyamatosan azt ismételgetném, hogy "bödönbödön". Aztán megcsináltam egy gitárt. Annak egy kicsit olyan ősrokk hangzása lett, de ez kimondottan jó hozzá. Kevergettem rajta, és elfogadható szintre tuningoltam a dobokat. Egy csomót erőltettem a fő gitár szólamot, de nem sikerült olyan hangzást csinálnom, amivel elégedett lettem volna. Főként azért nem, mert itt már azért kijön az, hogy a száj az nem gitár. Sem basszusgitár, sem dob. Egy olyan effektet találtam, minek a neve guitar hero, és kábé az a klip jut róla eszembe, amikor Hendrix himnuszt játszik. És az elég jó is lenne, csak gyárilag bele van kódolva, hogy wah-wah-zik (minél inkább wah-wah-zik...), de mégnagyobb baj, hogy csúszkál ilyen laza negyedhangokat, ráadásul míg az első vezérelhető, a hamisságon nem lehet javítani. Nincs rá potméter. Szóval kiemelve a sávot tök jó a hang, de ha megy alatta a többi, akkor meg tök hamis. Na ezzel sokat genyóztam, de nem sikerült megoldást találnom. Elolvastam a gyártók javaslatait hasonló helyzetekre, de amit ajánlanak, az tökre nem gitár szerű torzítás. Legalábbis az énekhangból nem csinál gitárhagot, nem is értem, miért. Erre megfejtést kell találnom. Kellene valami jó plugin, majd keresek, csak külön kitétel, hogy nem a legfrissebb szoftververziót használom, szóval lehet, hogy bukó lesz. Nade sebaj, azért a fő szólam nélkül itt élvezkedtem, hogy ahhoz képest milyen jót csináltam. Aztán megmutattam laikusoknak, és hát az volt az észrevétel, hogy tök rossz a minősége. Hmmm... Noshát... valóban...lehet, hogy nem nyerek grammyt. De mondjuk engem nem zavart. Mindig eszebe jut a Misfits, vagy méginkább a Samhain (pl Archangel fele egy idegesítő gerjedés), ahol gyalázatos minőségben, és katasztrofális hangszeres felkészültésggel vannak felvéve a bombajó nóták. Oké, nekem nem ez a célom, de lehet, hogy mégi így végződik (vagy ígyse). Kiderült, hogy mikrofon azért nem üzemel, merthogy ez olyan penge, hogy kell hozzá előerősítés, különben baszhatod. Helyette maradt ugye a fasza kis fejmikrofon. És akkor észrevettem, hogy közben már megint én lettem az ünnepelt, és ideje befejezni a bödönbödönözést, mert mindjárt jönnek a vacsoravendégek. Itt amúgy összegezném, hogy a tervekhez képest hogy értékelném az elmúlt éveket egy összehasonlító táblázat segítségével:

Cerkamatyi VS Jézus Krisztus

Terület Eredmény Eredmény

Tanítványok 0 12 (vagy mennyi)

Világmegváltás 0 1

Eddigi zenekarok száma 2 0

R'n'r himnuszok jónéhány 0

Szexelések Kurvasok 0 (wáááhháháháh! harminchárom évesen!)

Hosszú haj 1 1

Szakáll 1 1

Életben levés 1 0

 

Azt hiszem ezzel eldőlt. Köszi Jézuska, azért egész ügyes voltál, de hát én már harmincnégy lettem, és még mindig itt rontom a levegőt. Különben is szerintem ez nem volt fair küzdelem. Egyrészt mert más csak úgy rákkenroll himnuszt írni, mint feltalálni egy műfajt, és aztán abban himnuszt írni, márpedig ott ugye erre lett volna szükség, és hát akármekkora király ez a Jézus, azért én nem biztos, hogy kinézném belőle, hogy feltalálja a rákkenrollt. Másrészt meg ő baszta el nekem ezt a világmegváltós - tanítványos bizniszt. Olyan bazinagy vásári látványosságot csinált belőle, hogy azóta is úton útfélen arra emlékeznek. A később jövőknek meg már nem terem itt babér. Olyan ez mint a VV1, amit mindenki nézett, meg a VVvalahány, amiről már azt se tudja senki, hogy hanyadik, és a média összes erőfeszítése ellenére maximum egy szereplőnek a keresztnevét tudjuk megsaccolni, mert rémlik, hogy belehugyozott a mosogatógépbe, vagy valami ilyesmi. És ugye itt volt még előttem Buddha, Mohamed, Hubbard, Osho stb. Ezek a szemétládák teljesen kifacsarták az utolsó cseppig a lehetőségeket ebből a piacból.

Mire számíthatunk?

Megpróbálok valami gitárhangot kicsikarni, ami nem hamis. Ha sikerül, akkor összetákolom az első nótát, esetleg utánaolvasok egy két keverési/mastering trükknek. Este elmegyek piálni. Holnap attól függ, hogy hogy sikerül a ma esti. Lehet hogy szabira megyek a szabimról. Majd meglátjuk. Aztán holnap is lemegyek piálni, és közben szerzek egy átlagos mikrofont. Vasárnap majd ezzel folytatom a munkát, remélem mindenki nagy megelégedésére. Hangya van.

Címkék: gitár hangya guitarhero Jézus Pia VV Misfits Világmegváltás Samhain

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ggg666.blog.hu/api/trackback/id/tr64502053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása